Köpvillkor

Priser
Alla våra priser anges i SEK inkl. 25% moms.

Betalning
Du kan välja att betala dina varor på följande sätt:

  1. Kortbetalning / Payson

För en enkel och säker betalning använder vi Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea). Du kan även välja att betala med Payson Faktura, betalningsvillkor 30 dagar för en kostnad på 19kr. Fakturan mailas till dig.

  1. Förskott

Du kan välja att betala dina varor i förskott till bankgironummer 177-8885. Gör din beställning genom vår hemsida och ange förskottsbetalning som alternativ. Avvakta tills du får en bekräftelse via mail på din beställning. Betala in summan till bankgirot. Varorna skickas så snart betalningen har registrerats på kontot. Glöm inte att ange ordernummer, namn och adress på betalningen. De beställda varorna reserveras i fyra bankdagar, om betalningen inte kommit in på vårt konto innan dess tas din beställning bort.

Glöm inte att ange namn på betalningen.

Fraktkostnad

Sverige 
Fraktavgiften baseras på varans pris och kostar:
49 SEK – (0 – 1 499kr)
99 SEK – (1 500 – 2 999kr)
199 SEK – (3 000 – 4 999kr)
299 SEK – (5 000 och uppåt)

Danmark och Finland
Fraktavgiften baseras på varans pris och kostar:
149 SEK – (0 – 1 499kr)
199 SEK – (1 500 – 2 999kr)
249 SEK – (3 000 – 4 999kr)
349 SEK – (5 000 och uppåt)

Norge
Till Norge är en administrationsavgift för import/export inkluderat i
fraktavgiften. Det vill säga det enda ni behöver betala själva är moms.
Fraktavgiften baseras på varans pris och kostar:
499 SEK – (0 – 1 499kr)
599 SEK – (1 500 – 2 999kr)
699 SEK – (3 000 – 4 999kr)
799 SEK – (5 000 och uppåt)

Leveranstid
Vi skickar varor flera gånger i veckan från vårt lager i Jonsered, öster om Göteborg, så du bör ha dina varor inom några dagar.

Leveranssätt
Alla produkter packas som paket och skickas hem till din dörr eller till närmaste utlämningsställe, beroende på dess storlek. Större varor levereras på pall med DHLs tjänst Hemleverans.

Skadat gods
Om varan skadas under transporten ska anmälan omedelbart göras när du hämtar ut försändelsen. Om du inte upptäcker skadan förrän du kommer hem, meddela oss via e-mail omgående.

Reklamationer
Vi kontrollerar noga alla våra varor innan vi skickar dem till kund. Om varan skulle vara skadad eller om du fått fel produkt eller fel antal ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail. Vi skickar dig då ett adresskort som du klistrar på paketet och du kan enkelt samt naturligtvis utan kostnad, returnera varan till oss. Därefter skickar vi dig en ny vara. Om det ser ut att vara en transportskada och det syns på paketet uppskattar vi om ni tar bilder på paketet innan ni öppnar det.

Vi ersätter den felaktiga varan utan några kostnader för dig snarast möjligt. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej. Kontakta oss alltid om du önskar returnera en vara. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Öppet köp
Du har full rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Kontakta oss alltid först via e-mail innan du returnerar ditt paket för information om hur du går tillväga.

Om du ångrar ett köp och vill returnera en vara står du själv för returfrakten. Varan bör vara oanvänd och förpackningen ska vara likvärdig. Efter att vi mottagit och kontrollerat varan betalar vi in varuvärdet på ditt konto. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.

Övrig information
Då detta är handgjorda metallprodukter kan det förekomma vassa kanter. Man bör därför hantera dem med varsamhet så att inte personskador uppstår. Produkterna är heller inte några leksaker. Med metallprodukter finns också alltid en risk för rostavfällning. Detta bör beaktas vid val av plats för produkterna. VMG Design AB tar inget ansvar för ovan skador.

Slutligen vill vi säga att alla produkter är unika i sin färgsättning och det är inte produkten på bilden i webshoppen man köper.